La celebració va reunir Religioses del Sagrat Cor, representants de la comunitat educativa, autoritats, antics alumnes i membres de la gran família del Sagrat Cor per agrair gairebé dos segles de servei educatiu.
El col·legi Sagrat Cor Sarrià va celebrar l’acte institucional amb motiu del seu 180è aniversari, una efemèride que posa en valor l’arribada de les Religioses del Sagrat Cor a Espanya i l’inici d’una obra educativa que, des de Sarrià, ha deixat una profunda empremta en generacions d’alumnes.
La jornada va combinar memòria històrica, reflexió, espiritualitat, trobada i projecció de futur.
Després de les paraules de benvinguda de Carlos Nasarre, director general del Sagrat Cor Sarrià, l’acte es va iniciar amb la conferència «L’arribada de les Religioses del Sagrat Cor a Espanya i la fundació de Sarrià», impartida per Rosa Carbonell rscj, llicenciada en Filosofia i Lletres i en Teologia, a més d’arxivera de les Religioses del Sagrat Cor a Espanya. La ponència va permetre recórrer els orígens de la presència de la congregació al nostre país i recordar el llegat educatiu impulsat per Santa Magdalena Sofia Barat.
Posteriorment, els assistents van visitar l’exposició commemorativa «El somni de Sofia», ubicada al saló d’actes del col·legi. Concebuda com una iniciativa compartida per tota la comunitat educativa amb motiu del 180è aniversari del centre, la mostra proposa un recorregut per la història, els valors i la missió educativa que han acompanyat el Sagrat Cor Sarrià des de la seva fundació.
Un dels moments més significatius de la jornada va ser la celebració de l’Eucaristia a la històrica capella del col·legi, considerada una de les primeres construccions d’estil neogòtic de Catalunya. L’Eucaristia va ser presidida pel cardenal Juan José Omella i concelebrada per Mons. Daniel Palau Valero, bisbe de Lleida; el P. Joan Josep Morell SDB, delegat episcopal, i altres preveres de la diòcesi. En finalitzar l’Eucaristia, el cardenal Omella va agrair la presència i el servei de les Religioses del Sagrat Cor a Barcelona al llarg d’aquests 180 anys.
Durant la seva intervenció, la titular del centre, Margarita de Bofarull rscj, va destacar que «fa 180 anys que les Religioses del Sagrat Cor van arribar a Espanya amb el desig i la il·lusió de descobrir i manifestar l’amor del Cor de Jesús, especialment a través de l’educació dels joves». Així mateix, va subratllar que l’educació constitueix «un projecte d’humanització arrelat en els valors de l’Evangeli i en la visió educativa de Santa Magdalena Sofia Barat».
La celebració va concloure amb un refrigeri i un espai de trobada entre els assistents, afavorint la convivència i el record compartit d’una història que va començar a Sarrià l’any 1846 i que continua projectant-se cap al futur gràcies al compromís de generacions de religioses, educadors, alumnes, famílies i col·laboradors que han contribuït a consolidar un projecte educatiu centrat en la formació integral de la persona.
Amb aquest aniversari, el Sagrat Cor Sarrià reafirma el seu compromís amb una educació integral que promou el desenvolupament intel·lectual, humà, espiritual i social de cada alumne, mantenint-se fidel al carisma de Santa Magdalena Sofia Barat i a la missió educativa de les Religioses del Sagrat Cor.
Dins del calendari escolar hi ha dates que tenen molt de significat, una d’elles és el 20 d’octubre, el dia de la nostra Verge… la Festa de Mater.
Una festivitat molt viscuda dins del Sagrat Cor Sarrià, igual que a les nostres escoles arreu del món.
Com cada any, tot el centre es va reunir per tenir un moment d’oració compartida i celebrar una missa on resar junts com una gran família. La cerimònia la va presidir Mn. Joan Badía. Un moment per demanar a Mater, la nostra Verge, que ens guiï i ens protegeixi a tots. El sentit de pertinença al col·legi es va gestant en els nostres alumnes en aquestes diades tan especials.
Totes les activitats del dia van tenir de fons la figura de la Verge.
A la Llar d’Infants van oferir a la Verge les fotos de les seves famílies i les van penjar a prop de la seva imatge perquè així les pugui protegir.
A Parvulari tot l’alumnat de la secció es va trobar a l’escala blanca per cantar cançons i rebre la Medalla de Mater.
I per descomptat tots els cursos van rebre la tradicional ensaïmada per endolcir i dotar de gust aquest dia tan especial i esperat.
Durant tota la setmana les diferents seccions van estar treballant la figura de Mater a través de diferents dinàmiques: treballs d’interiorització, moments de silenci, contemplació i estudi del quadre de Mater… tot per dotar de significat el dia. Celebracions com la Festa de Mater imprimeixen caràcter propi i acaben sent activitats que es recorden per sempre.
Després de dos anys d’absència la Festa Major va tornar a l’escola amb una celebració solidària que va reunir un gran nombre de famílies. Com si no hagués marxat mai.
Ningú es va voler perdre una jornada tant important dins del calendari del Sagrat Cor Sarrià. La Diada va començar a cop de tambor amb una batucada dels Tabalers de Sarrià i que va donar pas a un munt d’activitats repartides dins de tot el recinte. Inflables, circuits, esports, la Gran Rifa, números musicals, parades per menjar, … no van faltar a la cita i van omplir de color, olors, moviment i somriures tot el col·legi.
Un dia que porta al darrera la il·lusió de molts pares, professors, personal no docent, alumnes, col·laboradors i comunitat religiosa. Una il·lusió que permet que cada any aquesta festa surti endavant i també demostra els valors que defineixen el Sagrat Cor Sarrià i la solidaritat dels seus integrants.
Els diners obtinguts s’han destinat a Càritas Diocesana, Centre Assís de Sarrià-Sant Gervasi, Escoles del Sagrat Cor Uganda, Fons Solidaritat Ampa i Petits projectes de la nostra ciutat.
I encara que la Festa Major ja ha finalitzat, és hora saber quines han estat les persones agraciades amb un dels fantàstics premis de la Gran Rifa. Podeu consultar aquí si el vostre número ha estat premiat. Molta sort!!
La tardor porta moltes coses; el canvi de color dels arbres, la caiguda de les fulles, els bolets, les carbasses, etc… però la que més il·lusió fa a l’escola és la visita de la Castanyera i les seves castanyes. Unes castanyes que han omplert tots els racons i espais del Sagrat Cor Sarrià. Ens encanta viure i celebrar aquestes tradicions.
Aquí esperem amb ànsies la seva arribada perquè ensenyi als nens i nenes la seva collita i celebrar l’arribada de la tardor cantant i ballant tots junts.
La castanyera ha aparegut amb la seva camisa que l’hi anava petita, la faldilla que li feia campana i amb unes sabates que feien clop-clop. Ha explicat als alumnes la manera de preparar les castanyes i alguna de les seves divertides anècdotes.
Els alumnes de Llar d’Infants, Parvulari i Cicle Inicial de Primària han après moltes coses sobre aquesta tradició amb les diferents activitats que han realitzat les últimes setmanes. Els cursos de 1r i 2n de Primària han volgut homenatjar a la figura de la castanyera vestint amb caputxes, mocadors i faldilles i, evidentment, portant castanyes i menjant-les. Una de les tardes més delicioses del curs.
El dia 20 d’octubre vam celebrar una de les festivitats més esperades a l’escola i a tota la Societat del Sagrat Cor, la Festa de Mater Admirabilis, un dia especial de celebracions, però també de pregària i reflexió.
Tot i la situació excepcional en què ens trobem actualment tot el col·legi es va unir a primera hora per celebrar la Santa Missa de manera telemàtica, cada classe des de la seva aula. Hi van participar des de Parvulari fins Cicles Formatius, demostrant la implicació de tots en el dia de la nostra Mare de Déu. Contemplant el seu rostre tranquil vam poder parar-nos a mirar el nostre interior i a seure a escoltar a Jesús. Les cançons, les oracions, les reflexions sobre la Paraula de Déu i tota l’eucaristia ens va enriquir a tots i ens va apropar a Mater i a Crist.
Els més petits de Llar d’Infants li van oferir a la Verge les fotos de les seves famílies i les van penjar a prop de la seva imatge perquè així les pugui protegir.
Les classes de Parvulari van acolorir cors i dibuixos de la Verge que després van poder mostrar-li. Als alumnes nous i de P3 també se’ls va fer lliurament de la Medalla de Mater més una estampa de la Verge.
A Primària i cursos superiors van decorar la classe amb algun motiu referent a Mater que els va ajudar a viure de forma més intensa la jornada.
Com cada any tots els membres del Sagrat Cor van prendre la tradicional ensaïmada, el moment més deliciós del dia.
Pel que fa al tema d’aquest curs, “Cuida la casa de tots”, sabem que Mater ens acompanya per dur a terme aquesta gran responsabilitat. Ella ens ensenya a ser senzills i humils; a mantenir-nos serens, a créixer en esperit i a preparar el nostre cor per estimar.
Mater és un símbol que ens uneix i que representa el treball i la interioritat, units de forma indissoluble a les escoles i a les nostres vides.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D’aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s’emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament bàsic del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com utilitzeu aquest lloc web. Aquestes cookies s’emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment.