La celebració va reunir Religioses del Sagrat Cor, representants de la comunitat educativa, autoritats, antics alumnes i membres de la gran família del Sagrat Cor per agrair gairebé dos segles de servei educatiu.
El col·legi Sagrat Cor Sarrià va celebrar l’acte institucional amb motiu del seu 180è aniversari, una efemèride que posa en valor l’arribada de les Religioses del Sagrat Cor a Espanya i l’inici d’una obra educativa que, des de Sarrià, ha deixat una profunda empremta en generacions d’alumnes.
La jornada va combinar memòria històrica, reflexió, espiritualitat, trobada i projecció de futur.
Després de les paraules de benvinguda de Carlos Nasarre, director general del Sagrat Cor Sarrià, l’acte es va iniciar amb la conferència «L’arribada de les Religioses del Sagrat Cor a Espanya i la fundació de Sarrià», impartida per Rosa Carbonell rscj, llicenciada en Filosofia i Lletres i en Teologia, a més d’arxivera de les Religioses del Sagrat Cor a Espanya. La ponència va permetre recórrer els orígens de la presència de la congregació al nostre país i recordar el llegat educatiu impulsat per Santa Magdalena Sofia Barat.
Posteriorment, els assistents van visitar l’exposició commemorativa «El somni de Sofia», ubicada al saló d’actes del col·legi. Concebuda com una iniciativa compartida per tota la comunitat educativa amb motiu del 180è aniversari del centre, la mostra proposa un recorregut per la història, els valors i la missió educativa que han acompanyat el Sagrat Cor Sarrià des de la seva fundació.
Un dels moments més significatius de la jornada va ser la celebració de l’Eucaristia a la històrica capella del col·legi, considerada una de les primeres construccions d’estil neogòtic de Catalunya. L’Eucaristia va ser presidida pel cardenal Juan José Omella i concelebrada per Mons. Daniel Palau Valero, bisbe de Lleida; el P. Joan Josep Morell SDB, delegat episcopal, i altres preveres de la diòcesi. En finalitzar l’Eucaristia, el cardenal Omella va agrair la presència i el servei de les Religioses del Sagrat Cor a Barcelona al llarg d’aquests 180 anys.
Durant la seva intervenció, la titular del centre, Margarita de Bofarull rscj, va destacar que «fa 180 anys que les Religioses del Sagrat Cor van arribar a Espanya amb el desig i la il·lusió de descobrir i manifestar l’amor del Cor de Jesús, especialment a través de l’educació dels joves». Així mateix, va subratllar que l’educació constitueix «un projecte d’humanització arrelat en els valors de l’Evangeli i en la visió educativa de Santa Magdalena Sofia Barat».
La celebració va concloure amb un refrigeri i un espai de trobada entre els assistents, afavorint la convivència i el record compartit d’una història que va començar a Sarrià l’any 1846 i que continua projectant-se cap al futur gràcies al compromís de generacions de religioses, educadors, alumnes, famílies i col·laboradors que han contribuït a consolidar un projecte educatiu centrat en la formació integral de la persona.
Amb aquest aniversari, el Sagrat Cor Sarrià reafirma el seu compromís amb una educació integral que promou el desenvolupament intel·lectual, humà, espiritual i social de cada alumne, mantenint-se fidel al carisma de Santa Magdalena Sofia Barat i a la missió educativa de les Religioses del Sagrat Cor.
El passat 1 de juny vam viure un dia molt especial a Nadís: vam obrir les portes de la nostra primera Galeria d’Art!
Després de molts mesos creant, experimentant, pintant, construint i deixant volar la imaginació, per fi vam poder compartir amb tots els visitants les obres que els nostres alumnes han realitzat al llarg d’aquest curs.
La inauguració va ser tot un èxit. Vam comptar amb la visita de moltes professores del Sagrat Cor, que van poder recórrer l’exposició mentre gaudien d’un petit refrigeri, música en directe i, per descomptat, de l’esperat tall de la cinta vermella que va donar inici oficial a la galeria.
Entre les obres exposades s’hi poden trobar collages amb llum negra inspirats en Matisse, rèpliques de la famosa escultura Floralis Genérica d’Eduardo Catalano, fotografies de carabasses inspirades en Yayoi Kusama, creacions relacionades amb la natura a partir de poemes de Federico García Lorca i Joana Raspall, projectes sobre el retorn a la Lluna de la missió Artemis II i moltes sorpreses més.
Però aquesta galeria és molt més que una exposició d’art: és un espai on els nostres alumnes poden compartir tot allò que han après, explicar les seves creacions i sentir-se protagonistes d’un projecte que ha omplert de color Nadís al llarg de tot el curs.
L’exposició es podrà visitar fins al 18 de juny. Si encara no has vingut, no te la perdis! Els artistes de Nadís estaran encantats d’ensenyar-te les seves obres i explicar-te totes les històries que s’hi amaguen.
Escriure “lectura” al costat de la paraula “jove” pot generar un curtcircuit o semblar-nos quasi una paradoxa. Tanmateix, aquest curs hem proposat a les noies i nois de Primer de Batxillerat la possibilitat de dirigir la seva tasca de recerca vivencial tot participant d’un CLUB DE LECTURA.
I la nostra sorpresa va ser que s’hi van apuntar 12 estudiants amb il·lusió, que han construït un grup lector i que han treballat els diferents aspectes entorn de la lectura i el llibre.
En aquesta aventura cultural:
Hem visitat la Biblioteca de Catalunya (i hem gaudit d’un entrepà al carrer Llibreteria!).
Ens hem endinsat en el teatre de Federico García Lorca amb la lectura dramatitzada de “La casa de Bernarda Alba” i hem llegit novel·la contemporània.
Cadascú ha descobert una llibreria alternativa de Barcelona i Sant Cugat (d’humor, de literatura de viatges, de “romantasy”, de literatura de muntanya…), perquè els llibres no viuen només a les grans superfícies comercials…
Ara ja sabem per què la Biblioteca García Márquez (al Barri de Sant Martí) va guanyar el 2023 el premi a Millor Biblioteca Pública (també l’hem visitada).
Vam organitzar els Jocs Florals de Batxillerat la diada de Sant Jordi.
Hem après a crear el nostre Diari de Lectures.
Ha estat un viatge narratiu i personal ric i variat: qui diu que els joves no poden emocionar-se amb les paraules i la literatura?
Els col·legis del Sagrat Cor integren dins del seu ideari l’acció solidària com a punt imprescindible de la seva espiritualitat. És el que es diu, Contemplació en l’Acció. Santa Magdalena Sofía Barat, la nostra fundadora, va creure fermament que a través de l’educació era possible transformar el món,
L’assignatura d’Aprenentatge i Servei en el col·legi té com a Horitzó l’Evangeli, per això, volem que contribueixi a la formació integral de l’alumne. Així doncs, s’ofereix l’espai i el temps per a combinar el Servei a la Comunitat amb l’Aprenentatge de continguts, competències i valors que ajudin l’alumne a desenvolupar-se espiritual, social i humanament.
L’Aprenentatge i el Servei es retroalimenten mútuament; gràcies a la sensibilització i el treball a classe, el Servei guanya en qualitat i cobra molt més sentit, perquè el que s’aprèn, es pot transferir a la realitat, convertint els alumnes en motors de la transformació social. (Sta. Magdalena Sofía)
L’assignatura d’APS centra els seus continguts en aquells àmbits socials que requereixen ajuda, com les persones de tercera edat, o les que viuen situacions de dependència o les que són més vulnerables socialment. A classe llegim notícies, veiem estadístiques, escoltem testimoniatges, fem jocs de rol, comentem articles, posem en comú casos coneguts, compartim experiències, de tal manera que, quan l’alumne comença el seu Servei, és molt més receptiu, actiu i disposat a ser transformat. Sense aquesta transformació interior, serà molt difícil que, en un futur, quan acabi l’escola, sigui realment un agent de canvi social.
Per a triar la part més pràctica, els exposem cadascuna de les entitats, així ells poden triar si prefereixen treballar amb persones grans, o amb nens o si prefereixen col·laborar en alguna causa pròpia del col·legi, com ajudar en el manteniment, o les campanyes solidàries o fins i tot a les aules dels més petits.
Com a conclusió, l’assignatura d’APS és molt positiva, no sols perquè genera la convivència dins i fora de l’aula, estimula actituds pro socials i promou el treball en equip, sinó perquè relaciona FE – CULTURA – VIDA, integrant valors evangèlics i activitats solidàries dins de les àrees curriculars. Això significa una aposta contundent de la nostra escola per construir la Pau i la Trobada.
“Si no sentim l’aliè com a quelcom propi, no podem ajudar
*Quan empatitzem, servim
*Quan servim, millorem
*Quan millorem, fem més feliços als que ens envolten”
Aquest curs, els nens i nenes de Primària han viscut el projecte interdisciplinari VALORA’T, un espai pensat per ajudar-los a créixer no només com a alumnes, sinó sobretot com a persones.
Sota el lema “Descobrir-se, amb la meva veu”, les diferents sessions han convidat l’alumnat a mirar cap endins, a reconèixer allò que senten, a expressar-se amb sinceritat i a descobrir la importància dels petits gestos que ens ajuden a conviure millor cada dia.
Al llarg del curs hem treballat valors com l’autenticitat, el compromís, la coherència, la interioritat i l’agraïment a través de dinàmiques vivencials, moments de reflexió, activitats cooperatives i experiències compartides entre alumnes de diferents edats. Han estat espais senzills, però molt significatius, on grans i petits han pogut escoltar-se, ajudar-se i aprendre els uns dels altres.
Més enllà de les activitats concretes, el més valuós ha estat veure com els infants han participat amb il·lusió, naturalitat i una gran capacitat de reflexió. Hem pogut observar gestos d’ajuda, paraules sinceres, actituds de respecte i moments de connexió que donen sentit a aquest projecte i que sovint són els que deixen més empremta.
El projecte VALORA’T ens recorda la importància de dedicar temps a educar el cor, acompanyant els infants en el descobriment de qui són, del que senten i de com poden aportar el millor d’ells mateixos als altres.
Des de l’escola fem una valoració molt positiva d’aquesta experiència, que ens ajuda a continuar construint una comunitat educativa propera, acollidora i compromesa amb el creixement integral dels nostres alumnes.
Gràcies, també a les famílies, per caminar al nostre costat i per compartir amb nosaltres aquesta tasca tan important d’educar persones conscients, sensibles i capaces de fer el bé.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D’aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s’emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament bàsic del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com utilitzeu aquest lloc web. Aquestes cookies s’emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment.