El passat 1 de juny vam viure un dia molt especial a Nadís: vam obrir les portes de la nostra primera Galeria d’Art!
Després de molts mesos creant, experimentant, pintant, construint i deixant volar la imaginació, per fi vam poder compartir amb tots els visitants les obres que els nostres alumnes han realitzat al llarg d’aquest curs.
La inauguració va ser tot un èxit. Vam comptar amb la visita de moltes professores del Sagrat Cor, que van poder recórrer l’exposició mentre gaudien d’un petit refrigeri, música en directe i, per descomptat, de l’esperat tall de la cinta vermella que va donar inici oficial a la galeria.
Entre les obres exposades s’hi poden trobar collages amb llum negra inspirats en Matisse, rèpliques de la famosa escultura Floralis Genérica d’Eduardo Catalano, fotografies de carabasses inspirades en Yayoi Kusama, creacions relacionades amb la natura a partir de poemes de Federico García Lorca i Joana Raspall, projectes sobre el retorn a la Lluna de la missió Artemis II i moltes sorpreses més.
Però aquesta galeria és molt més que una exposició d’art: és un espai on els nostres alumnes poden compartir tot allò que han après, explicar les seves creacions i sentir-se protagonistes d’un projecte que ha omplert de color Nadís al llarg de tot el curs.
L’exposició es podrà visitar fins al 18 de juny. Si encara no has vingut, no te la perdis! Els artistes de Nadís estaran encantats d’ensenyar-te les seves obres i explicar-te totes les històries que s’hi amaguen.
Aquest curs, els nens i nenes de Primària han viscut el projecte interdisciplinari VALORA’T, un espai pensat per ajudar-los a créixer no només com a alumnes, sinó sobretot com a persones.
Sota el lema “Descobrir-se, amb la meva veu”, les diferents sessions han convidat l’alumnat a mirar cap endins, a reconèixer allò que senten, a expressar-se amb sinceritat i a descobrir la importància dels petits gestos que ens ajuden a conviure millor cada dia.
Al llarg del curs hem treballat valors com l’autenticitat, el compromís, la coherència, la interioritat i l’agraïment a través de dinàmiques vivencials, moments de reflexió, activitats cooperatives i experiències compartides entre alumnes de diferents edats. Han estat espais senzills, però molt significatius, on grans i petits han pogut escoltar-se, ajudar-se i aprendre els uns dels altres.
Més enllà de les activitats concretes, el més valuós ha estat veure com els infants han participat amb il·lusió, naturalitat i una gran capacitat de reflexió. Hem pogut observar gestos d’ajuda, paraules sinceres, actituds de respecte i moments de connexió que donen sentit a aquest projecte i que sovint són els que deixen més empremta.
El projecte VALORA’T ens recorda la importància de dedicar temps a educar el cor, acompanyant els infants en el descobriment de qui són, del que senten i de com poden aportar el millor d’ells mateixos als altres.
Des de l’escola fem una valoració molt positiva d’aquesta experiència, que ens ajuda a continuar construint una comunitat educativa propera, acollidora i compromesa amb el creixement integral dels nostres alumnes.
Gràcies, també a les famílies, per caminar al nostre costat i per compartir amb nosaltres aquesta tasca tan important d’educar persones conscients, sensibles i capaces de fer el bé.
Enguany ens hem convertit en grans exploradors i comerciants com Marco Polo, un viatge educatiu que va començar al setembre i acaba al juny on hem recorregut els continents des d’Europa fins a Àsia, passant per Àfrica.
Com a bons aventurers i aventureres en el nostre viatge hem descobert moltes coses noves i interessants Voleu saber-les? Anem allà!
Hem après molt sobre els animals que Marco Polo va veure per primera vegada, com són els rinoceronts, cocodrils o els elefants. Un dels insectes més fascinants que hem descobert són els cucs de seda, que són molt suaus. Els hem tingut en l’escola amb els quals hem pogut descobrir amb ells el cicle de la vida de les papallones, des de ser un ou, passant per ser larva on li hem hagut de donar moltes fulles de morera per a menjar i així crear el capoll de seda perquè després neixi la papallona.
Heu sentit alguna vegada parlar sobre la ruta de la seda? Sabeu per què es diu així? Exacte, pels cucs de seda! Era una ruta comercial des d’Àsia fins a Europa on es comprava i venien pedres precioses, teles i noves espècies com és el gingebre, canyella, pebre… Nosaltres hem omplert els nostres sentits amb les seves olors i sabors i també hem creat pintures naturals amb elles amb els nostres companys de 6è de primària.
Hem descobert totes les aventures que es poden viure fent la volta al món en 80 dies com va fer Phileas Fogg en el teatre de Sarrià i també ens hem convertit en actors i actrius representant l’obra de teatre de Marco Polo.
Nosaltres com Marco Polo hem somiat molt alt per tot el món, descobrint i aprenent sobre els continents que forma la terra, els animals i insectes del món, les espècies, el comerç i el divertit que és viatjar, Ha estat una aventura educativa al·lucinant recórrer el món com autèntics exploradors!
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D’aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s’emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament bàsic del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com utilitzeu aquest lloc web. Aquestes cookies s’emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment.